Super User

Super User

Dzisiaj, podczas trwającego w Szczecinie II Międzynarodowego Kongresu Morskiego, podpisano porozumienie o współpracy pomiędzy Radami Interesantów Portu w Gdyni, Gdańsku oraz Szczecinie i Świnoujściu.

Porozumienie podpisali z ramienia RIP Gdynia – przewodniczący Krzysztof Szymborski, z ramienia RIP Szczecin – przewodniczący Jan Stasiak, z ramienia RIP Świnoujście – przewodniczący Tadeusz Stryjewski oraz wice przewodniczący RIP Gdańsk, Adam Żołnowski.

Porozumienie ma na celu zaprezentowanie wspólnych stanowisk w stosunku do Zarządów Morskich Portów, organów administracji publicznej oraz podmiotów z nimi współpracujących . Strony zobowiązują się do współpracy w zakresie wymiany informacji, analiz, wspólnej organizacji seminariów  oraz, w razie potrzeby, do wzajemnej reprezentacji, a także wspierania zarządów portów w wielu działaniach mających na celu ułatwienie działań o charakterze administracyjnym i gospodarczym.

„Od początku prac nowego zarządu podkreślamy wagę współpracy całego środowiska portowców. Zarówno w Gdyni, jak i w Szczecinie czy Świnoujściu natrafiamy na wspólne problemy, takie jak np. konieczność usprawnienia odpraw towarów” – powiedział Krzysztof Szymborski, przewodniczący Rady Interesantów Portu Gdynia. – „Dzisiejsze porozumienie pozwoli nam mówić jednym, lepiej słyszalnym, głosem w sprawach ważnych dla środowiska, a tym samym istotnych dla całej polskiej gospodarki. Dzięki temu będziemy mogli jeszcze efektywniej konkurować z portami zachodnimi.”

Podpisanie porozumienia jest kolejnym krokiem Rady Interesantów Portu Gdynia w kierunku budowy szerokiej koalicji na rzecz polskich portów. W marcu tego roku podpisano dokument o współpracy pomiędzy RIP Gdynia a Krajową Izbą Gospodarki Morskiej, który miał na celu wzmocnienie merytoryczne i organizacyjne prowadzonych działań oraz wspólne przygotowywanie analiz.


 

Rada Interesantów Portu Gdynia zaprasza do udziału w projekcie:

 Efektywny i niezakłócony dostęp do terminali morskich w porcie gdyńskim

★ Celem projektu jest opracowanie optymalnego modelu biznesowo-operacyjnego obsługi kolejowej terminali i innych punktów przeładunkowych wagonów na terenie ZMPG tak, aby wszelkie prace modernizacyjne infrastruktury kolejowej w najbliższym otoczeniu uwzględniały potrzeby jego użytkowników. Powinniśmy w ten sposób, wspólnie z Zarządem Portu, osiągnąć racjonalne wykorzystanie inwestycji PLK i ZMPG, które będą prowadzone w najbliższych latach.

 ★ Projekt nie zajmuje się problemami trójmiejskiego węzła kolejowego, który RIP Gdynia prowadzi  osobno i niezależnie od tego.

 ★ Obszar projektu to Stacja Gdynia Port i tory należące do Zarządu Portu.

 ★  Planowany czas projektu: do końca października 2014.

Wyniki wspólnej pracy będą przedstawione Zarządowi Portu i PKP PLK, właścicielom i zarządcom układu torowego obsługującego cały port.

  Grupa inicjatywna projektu:

BCT – Piotr Frąckowiak, proponowany koordynator projektu

Loconi – Karolina Wlazło, dyr. Oddziału w Gdyni

Balticon – Krzysztof Murglin, dyr. Ds. Spedycji kolejowej.

 Namawiam Państwa do aktywnego udziału w projekcie dla zapewnienia swoich interesów i udziału w wypracowaniu najmądrzejszego rozwiązania dla całego portu. Projekt jest otwarty dla wszystkich firm zainteresowanych tym tematem, niezależnie czy należą do RIP, czy też nie.

 Proszę o zgłaszanie swoich przedstawicieli do Piotra Frąckowiaka, adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 795 501 441.

 Chcemy poprowadzić projekt sprawnie i bez zwłoki, zatem uprzejmie poproszę o przemyślenie zaproszenia i kontakt w terminie  do 4 lipca .

                                                                                                                                                                                Krzysztof Szymborski

                                                                                  Przewodniczący


 

Szanowni Państwo,

Zarząd Rady Interesantów Portu Gdynia zachęca członków Rady i wszystkich zainteresowanych do fundowania cegiełek dla szpitala dziecięcego w Oliwie.


 

środa, 02 lipiec 2014 21:15

ATC Cargo członkiem RIP

26 czerwca b.r. w do członków Rady Interesantów Portu Gdynia dołączyła firma ATC Cargo – dynamicznie rozwijająca się spółka spedycyjna, od czerwca 2010 notowana na rynku New Connect na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Spółka ATC Cargo powstała w lipcu 2006 z myślą o świadczeniu usług podwykonawczych z zakresu agencji transportowych, transportu, przeładunku oraz magazynowania dla globalnych organizacji logistycznych, armatorów i innych firm w branży. Świadczy usługi z zakresu frachtu morskiego, lotniczego, transportu intermodalnego i drogowe, magazynowania oraz odpraw celnych. Spółka jest m.in. członkiem Polskiej Izby Spedycji i Logistyki i WCA Family of Logistics Networks – organizacji skupiającej blisko 1700 niezależnych firm spedycyjnych ze wszystkich zakątków świata, charakteryzujących się wysoką jakością i profesjonalizmem świadczonych usług. Spółka od dawna wspiera działania Rady Interesantów Portu na rzecz zwalczania barier administracyjnych w transporcie i handlu międzynarodowym.

Serdecznie witamy w Radzie!


 

czwartek, 03 lipiec 2014 21:12

UTK sugeruje modernizację linii 201

Trójmiejski węzeł kolejowy zbliża się do granic swoich możliwości – dalsze zwiększanie zapotrzebowania na przewozy może zagrozić paraliżem na torach. Wobec tego, konieczna staje się modernizacja linii 201 łączącej Bydgoszcz z Gdynią – to wnioski z opublikowanego wczoraj raportu Urzędu Transportu Kolejowego.

Urząd Transportu Kolejowego przeanalizował bariery infrastrukturalne w rozwoju kolejowego transportu towarowego. Jedną z nich była ograniczona przepustowość dwóch kluczowych z punktu widzenia ruchu towarowego węzłów – trójmiejskiego i katowickiego.

W części poświęconej problemom trójmiejskiego węzła kolejowego autorzy zauważają, że dynamiczny rozwój przeładunków w portach w Gdyni i Gdańsku generuje rosnące zapotrzebowanie na przewozy towarowe. W połączeniu z coraz większym na przewozy pasażerskie, tak aglomeracyjne jak i dalekobieżne, może sprawić, że obecna przepustowość torów w regionie stanie się dalece niewystarczająca.

Pierwszym spośród rozwiązań takiego stanu rzeczy, postulowanym przez UTK jest zapewnienie alternatywnej trasy dostępu do Portu Gdynia poprzez modernizację linii 201, łączącej Gdynię z Bydgoszczą. Linia ta, obecnie jednotorowa i niezelektryfikowana, w Master Planie dla transportu kolejowego do 2030r. dedykowana została dla obsługi ruchu kolejowego.

Wnioski te pokrywają się z zawartymi w przygotowanym na zlecenie Rady Interesantów Portu Gdynia, raporcie Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Stał się on przyczynkiem do debaty, która odbyła się 11 czerwca w siedzibie Krajowej Izby Gospodarczej w Warszawie.  W jej trakcie zarówno przewoźnicy, portowcy i eksperci kolejnictwa podkreślali wagę modernizacji linii 201 dla gospodarki krajowej.

„Raport Urzędu Transportu Kolejowego to kolejne potwierdzenie faktu, że problem z przepustowością torów istnieje i staje się coraz bardziej palący” – powiedział przewodniczący zarządu Rady Interesantów Portu Gdynia, Krzysztof Szymborski. –„Modernizacja i elektryfikacja linii 201, tak aby zapewnić alternatywną trasę dojazdu do Gdyni jest konieczna, jeśli trójmiejskie porty mają się dalej rozwijać. Jednak aby do niej doszło konieczna jest współpraca PKP PLK, Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz innych podmiotów.”

PKP PLK planuje bowiem modernizację tej linii, jednak jedynie na krótkim odcinku, dedykowanym ruchowi aglomeracyjnemu. Jak argumentowali w trakcie warszawskiej debaty przedstawiciele spółki – aby uzyskać finansowanie inwestycji ze środków UE, konieczne jest podniesienie jej priorytetu w Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu, zatwierdzanym przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.


 

piątek, 11 lipiec 2014 21:09

Tygodniowy przegląd prasy 11.VII.2014

 

W poniedziałek ukazało się nowe wydanie magazynu Kurier Kolejowy, w którym zawarto krótki tekst nt. podpisania porozumienia pomiędzy Radami Interesantów Portu w Gdyni, Gdańsku, Szczecinie  i Świnoujściu.

Portale internetowe, w tym Biznes.onet.pl, zamieściły przedruk artykułu Piotra Stefaniaka dot. rozwoju infrastruktury transportowej w Polsce. Autor opisuje rozwój polskiej gospodarki morskiej oraz zwiększanie obrotów w portach, zaznaczając że aby utrzymać obecne tempo rozwoju konieczne są inwestycje w infrastrukturę transportową w głębi kraju.

PortalMorski.pl artykuł nt. przyjęcia pakietu portowego oparty na wypowiedział Marka Tarczyńskiego z PISiL. W tekście opisano szczegóły rozwiązań dot. płatności VAT oraz odpraw fitosanitarnych towarów przeładowywanych w polskich portach.

We wtorek portal Rynek-Kolejowy.pl zamieścił oświadczenie przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju dot. przepustowości linii kolejowych w otoczeniu Trójmiasta. Zdaniem Ministerstwa przepustowość w otoczeniu portów jest wystarczająca a prowadzone obecnie inwestycje wystarczą aby sprostać zapotrzebowaniu portów na przewozy. Resort zauważa jednak, że w dokumencie implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu wprowadzono zmiany, które mogą zwiększyć szanse na dofinansowanie rewitalizacji linii 201.

Tymczasem portale Trojmiasto.pl i  EuroInfrastructure.eu opublikowały informację nt. niedawnego raportu Urzędu Transportu Kolejowego nt. przepustowości kolejowych węzłów w otoczeniu Trójmiasta i Katowic. Autorzy opracowania, w części poświęconej Trójmiastu, wskazują na liczne wąskie gardła (zwłaszcza na odcinku Pruszcz- Pszczółki oraz Gdańsk Wrzeszcz-Gdańsk-Główny) oraz rekomendują modernizację linii 201 pod kątem przyjęcia ruchu towarowego z Portu Gdynia, wskazując, że takie jest przeznaczenie tej linii, zapisane w „Master Planie dla transportu kolejowego” z 2008.  Autorzy postulują też  odseparowanie ruchu aglomeracyjnego i dalekobieżnego. W informacji zawarto wypowiedź przewodniczącego RIP, Krzysztofa Szymborskiego, który stwierdził że “Modernizacja i elektryfikacja linii 201, tak aby zapewnić alternatywną trasę dojazdu do Gdyni jest konieczna, jeśli trójmiejskie porty mają się dalej rozwijać. Jednak aby do niej doszło konieczna jest współpraca PKP PLK, Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz innych podmiotów.”

W środę portal Rynek-Kolejowy.pl opisywał decyzję PKP PLK dot. stacji Wzgórze Św. Maksymiliana w Gdyni. Znajdująca się na linii 201 stacja służyć będzie składom SKM. Nie powstanie jednak przejście rozjazdowe, co negatywnie wpłynie na, niewielką już przepustowość linii 201. Jak twierdzi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK – inwestycja taka byłaby bardzo kosztowna a nie poprawiłaby sytuacji ruchowej.

Czwartkowe wydanie Dziennika Bałtyckiego przyniosło kolejny tekst nt. możliwych problemów z dostępem kolejowym do trójmiejskich portów.

W piątek ogłoszono szerokiej publiczności powstanie powstaniu aliansu 2M. Następca nieudanego projektu P3 zrzesza linie Maersk i MSC. Porozumienie między nimi ma na najbliższe 10 lat regulować podział kursowania kontenerowców na linii transatlantyckiej, transpacyficznej i Azja-Europa. Porozumienie nie obejmie wspólnych operacji morskich i nie zmieni rozkładu portów, do których statki zawijają, regulowac ma jedynie dostęp do slotów. Temat poruszył m.in. portal WNP.pl

Portal Rynek-Kolejowy.pl zamieścił komentarz Pawła Rydzyńskiego dot. dostępu transportem kolejowym do Portu Gdynia. Autor wspomina, że 100 lat temu, prowadząc tory przez Gdańsk, inżynierowie zakładali, że wzrost liczby pociągów może skutkować koniecznością budowy dodatkowego toru. Zestawiono to ze współczesnymi planami modernizacji linii w rejonie trójmiasta i na linii 201, wspominając o raportach TOR i UTK.


 

piątek, 18 lipiec 2014 21:06

Tygodniowy przegląd prasy 18.VII.2014

Od poniedziałku, media publikowały zapowiedzi Operacji Żagle Gdyni, która rozpocznie się 15 sierpnia i zgromadzi w porcie m.in. dwa największe żaglowce świata.

Wtorek przyniósł przede wszystkim podsumowanie doskonałych wyników przeładunkowych Portu Gdynia w I półroczu bieżącego roku. Jak podawały m.in. portale RynekInfrastruktury.pl czy PortalMorski.pl “Bilans pierwszych 6 miesięcy zamknął się w gdyńskim porcie wynikiem 9,51 mln ton – w 2013 r. bilans za pierwsze półrocze wyniósł 8,34 mln ton, co oznacza przyrost o 13,9 proc. Niezmiennie największy odsetek przeładunków stanowi drobnica (6,37 mln ton, przyrost o 19,3 proc.). Kolejny największy segment przeładunków stanowi zboże (1,18 mln ton; +51,3 proc.) i węgiel (1,14 mln ton; -17,4 proc.). Przeładunki towarów “innych masowych” (czyli m.in. kruszywa) wyniosły 0,69 mln ton (-11,6 proc.), przeładunki ropy 0,12 mln ton (+341 proc.), a przeładunki drewna niespełna 0,01 mln ton (-50,4 proc.).”.

W środę Kurier Szczeciński donosił o pracach nadzwyczajnej podkomisji, która ma zająć się zrównaniem stawek za użytkowanie wieczyste w polskich portach morskich. Przypomnijmy, że o ile w Gdyni i Gdańsku stawka wynosi 0,3%, o tyle w Szczecinie jest ona dziesięciokrotnie większa.

W piatek zaś portal RynekInfrastruktury.pl komentował fiasko aliansu P3. Marek Tarczyński z Polskiej Izby Spedycji  i Logistyki stwierdził, że spodziewane korzyści operacyjne wynikające ze skali takiego połączenia byłyby niwelowane przez nadmierne wzmocnienie siły negocjacyjnej armatorów i możliwości wprowadzania rozwiązań korzystnych dla przewoźnika, a nie dla towaru, czego w przeszłości przykładem był np. tzw. slow steaming.

W tekście zacytowano również przewodniczącego RIP, p. Krzysztofa Szymborskiego, który stwierdził, że “Wycofanie się armatorów z P3 na szlaku z Azji do Europy zatrzyma powolny odpływ części ładunków z terminali gdyńskich do Gdańska, który miałby miejsce w przypadku rozpoczęcia działalności aliansu. Są to bezpośrednie konsekwencje posunięcia władz chińskich blokujących P3“.


 

piątek, 25 lipiec 2014 21:04

Tygodniowy przegląd prasy 25.VII 2014

W poniedziałek, portal analityczny Polityka Insight poinformował o pomyślnym zakończeniu trwających od czerwca 2014 testów . Wdrożenie systemu, w ramach modernizacji linii E30 łączącej Niemcy, Polskę i Ukrainę, ma kosztować 128mln zł.

Wtorek przyniósł nowy numer magazynu Namiary na Morze i Handel. Znajdziemy w nim m.in. rozmowę z prezesem BTDG, p. Jackiem Dubickim oraz Piotrem Pawłowskim, prezesem OT Logistics S.A. – nowego właściciela gdyńskiego terminalu. Jak podkreśla prezes Pawłowski, włączenie BTDG do grupy jest elementem strategii zmierzającej do obsługi całego łańcucha logistycznego. Prezes Dubicki podkreśla, że kierowana przez niego placówka to jeden z ostatnich w Polsce terminali posiadających know-how do obsługi ładunków stricte drobnicowych. Terminal jednak nie zamierza ograniczać się jedynie do nich i będzie rozwijał przeładunki masowe i ładunków ponadgabarytowych.

W tym samym numerze pojawiła się informacja nt. raportu Urzędu Transportu Kolejowego dot.  m.in. przepustowości węzła Trójmiejskiego. Autorzy zaznaczyli, że wnioski UTK pokrywają się z  zawartymi w raporcie przygotowanym przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR Wspomniano również o konferencji, którą RIP zorganizowała w czerwcu w siedzibie Krajowej Izby Gospodarczej.

W Dzienniku Gazecie Prawnej red. Szulc opisuje założenia pakietu portowego, w chodzącego w skład IV ustawy deregulacyjnej. Opisano brak koordynacji i długie terminy odpraw towarów. W tekście pojawia się również Marka Tarczyńskiego, który sceptycznie odnosi się do wdrożenia przepisów, bez wprowadzenia procedur koordynacji pomiędzy służbami kontrolnymi. Z kolei Marek Szymański z KMS Advisory stwierdza, że poprawa szybkości odpraw nie będzie możliwa bez poprawy infrastruktury portowej.

W mediach pojawiły się kolejne wypowiedzi dot. zagrożenia transportu kolejowego w okolicach Trójmiasta. W sprawie tej, na łamach portalu WP.pl wypowiedzieli się pomorscy członkowie PiS. Wskazali oni cztery największe zagrożenia – są nimi PKM, Pendolino, Forum Radunia oraz tunel kolejowy, który uniemożliwi przewóz ładunków niebezpiecznych przez Trójmiasto. Poseł Jaworski z PiS wyraził obawę, że realizacja tych inwestycji uniemożliwi przewóz towarów wgłąb kraju. Z kolei Rynek Kolejowy.pl publikuje rozmowę Pawła Rydzyńskiego z posłem Lamczykiem z PO, który stwierdza, że rozkład jazdy musi być wynikiem kompromisu, między przewozami ogólnopolskimi, aglomeracyjnymi oraz towarowymi. Nasilanie się problemu może sprawić, że konieczna będzie budowa drugiego toru na linii 201.

W środę,  portal RynekInfrastruktury.pl wypowiedź p. Krzysztofa Gromadowskiego z Zarządu Morskiego Portu Gdynia nt. budowy nowej obrotnicy w Porcie Gdynia. “Kiedy rozpocznie się inwestycja? Na razie trwają prace związane z przygotowywaniem dokumentacji. – Mniej więcej do połowy 2015 r. przewidywany jest proces prac projektowych, wykonania dokumentacji związanej z ochrona środowiska i uzyskania pozwoleń na realizację robót. Harmonogram prac pogłębiarskich i rozbiórki części pirsu, w miejscu przyszłej obrotnicy będzie ustalany w II kwartale przyszłego roku. Jako prawdopodobny termin oddania do użytku nowej obrotnicy należy zakładać II połowę 2016 roku.” – powiedział dyrektor ds. współpracy międzynarodowej i public relations ZMPG.

Trojmiasto.pl publikuje artykuł nt. dobrych wyników przeładunków kontenerowych.  Autorzy zaznaczają, że największy wzrost przeładunków w I półroczu 2014 zanotowały gdyńskie terminale (BCT – 25%, GCT- 18%). Wspomniano również o programach inwestycyjnych, realizowanych przez obydwa terminale.

W piątek, o doskonałych wynikach terminali kontenerowych pisał także portal MorzaiOceany.plJak twierdzą autorzy, dobre wyniki pozwalają sądzić, ze w tym roku, przez polskie porty przejdzie ponad 2mln TEU.


 

środa, 06 sierpień 2014 20:58

Sea Logistics nowym członkiem RIP

Do składu Rady Interesantów Portu Gdynia dołączyła spółka Sea Logistics, specjalizująca się w obsłudze różnorodnych ładunków spożywczych.

Założona w 1990 roku spółka była jedną z pierwszych w Porcie Gdynia, która zorganizowała transport i odprawy ładunku mleka w proszku z dopłatami do eksportu. Jest również pionierem w zakresie obsługi ładunków cukru trzcinowego. W chwili obecnej Sea Logistics jest jedną z największych polskich firm spedycyjnych pod względem organizacji przeładunków, magazynowania i przewozów drogą morską cukru. Od lipca 2013 spółka legitymuje się  Certyfikatem Upoważnionego Przedsiębiorcy (AEO- Authorized Economic Operator), potwierdzającego przestrzeganie wysokich standardów w odniesieniu do realizowanych procedur celnych.

Serdecznie witamy w składzie Rady!


 

piątek, 01 kwiecień 2016 22:11

Członkowie

CZŁONEK HONOROWY


 

Wojciech Szczurek
Prezydent Miasta Gdyni
81-382 Gdynia, Aleja Marszałka Piłsudskiego 52/54
tel. 58 66 88 011, fax. 58 62 16 764
e-mail:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.gdynia.pl

 

CZŁONKOWIE


 

BCT-Bałtycki Terminal Kontenerowy Gdynia Sp. z o.o.
Prezes Krzysztof Szymborski
81-127 Gdynia, ul. Kwiatkowskiego 60
tel. 58 350 60 30, fax 58 732 79 00
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.bct.gdynia.pl

Inter Marine Sp. z o.o.
Prezes Sławomir Kalicki
81-327 Gdynia, ul. Wolności 18
tel. 660 84 00, fax. 621 70 71
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.intermarinegroup.com

OT Port Gdynia Sp. z o.o.
Prezes Jan Nowak
81-336 Gdynia, ul. Dokerów 7
tel. 627 41 08, fax. 627 41 07

e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

www.otport.gdynia.pl

C.Hartwig Gdynia S.A.
Prezes Zarządu Ryszard Warzocha
81-310 Gdynia, ul. Śląska 47
tel. 58 77 25 000, fax. 58 77 25 001
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.chg.pl

Team Lines Polska Sp. z o.o.
Dyrektor Leszek Lange
81-368 Gdynia, ul. Pułaskiego 6
tel. 58 764 76 50, fax 58 64 76 57
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.teamlines.pl

J.S.Hamilton Poland S.A.
Prezes Maciej Gajda
81-571 Gdynia
ul. Chwaszczyńska 180
tel. 58 766 99 00, fax 58 766 99 01
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.hamilton.com.pl

MTMG-Morski Terminal Masowy Gdynia Sp. z o.o.
Prezes Bogdan Buczko
81-341 Gdynia, ul. Węglowa 4
tel. 627 43 18, fax. 621 53 54
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.port.gdynia.pl

ARAMIS Shipping Services Sp. z o.o.
Dyrektor Gertruda Kędzierska
81-350 Gdynia, ul. Plac Kaszubski 8
tel. 661 26 26, fax. 621 96 21
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.asapl.com.pl

Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe SA w Szanghaju,
Oddział w Gdyni
Dyrektor Piotr Mikołajczyk
81-319 Gdynia, ul. Śląska 17
tel. 58 628 65 45, fax 58 628 65 50
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.chipolbrok.com.pl

Morska Agencja Gdynia Ltd.
Prezes Zygmunt Śmigielski
81-963 Gdynia, ul. T. Wendy 15
tel.621 75 17, fax. 620 77 24
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.mag.gdynia.pl

Dalmor S.A.
Prezes Aleksandra Mietlicka
81-340 Gdynia, ul. Hryniewickiego 10
tel. 58 620 09 21, fax. 58 620 28 86
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.dalmor.pl

Baltic-Trade SP. Z O.O.
      Dyrektor Zbigniew Kamieński
81-336 Gdynia, ul. Indyjska 7
tel. 660 98 80, fax. 621 90 36
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

BTZ-Bałtycki Terminal Zbożowy Sp. z o.o.
Prezes Zarządu Marek Kwiatkowski
81-336 Gdynia, ul. Indyjska 2
tel. 627 43 65, fax. 621 55 44
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.port.gdynia.pl

Fairplay Towage Polska Sp. z o.o. sp. k.
Dyrektor Wiesław Michulec
81-337 Gdynia, ul. Celna 5
tel. 627 43 94, fax. 621 51 33
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.fairplay-towage.com

EUROAFRICA Services Limited Sp. z o.o. Oddział w Polsce
Dyrektor Jacek Wiśniewski
70-952 Szczecin, ul. Energetyków 3 / 4
tel. 091 814 34 00, fax. 091 814 33 15
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.euroafrica.com.pl

Terramar Sp. z o.o. Spedycja Międzynarodowa
Prezes Marek Tarczyński
81-337 Gdynia, ul. Rotterdamska 3
tel. 627 48 43, fax. 627 48 33
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.terramar.com.pl

DAMEN SHIPYARDS Gdynia S.A.
Dyrektor Jacek Duch
81-421 Gdynia, ul. Tetmajera 58
tel. 622 14 10, fax. 621 76 06
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.damen.pl

CMA CGM Polska Sp. z o.o.
Dyrektor Roman Łysik
81-339 Gdynia, ul. Polska 13A
tel. 627 97 00, fax. 627 97 01
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.cma-cgm.com

POL-AGENT Sp. z o.o.
Członek Grupy C.Steinweg Rotterdam
Prezes Anna Barska
70-952 Szczecin, ul. Energetyków 3 / 4
O/Gdynia, Aleja Solidarności 1c
tel. 621 31 84, fax. 621 54 18
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.polagent.com

SHIPCONTROL S.A.
Prezes Bogdan Obszarski
81-336 Gdynia, Al. Solidarności 1c
tel. 620 70 96, fax. 621 02 12
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.shipcontrol.com.pl

Vistal Stocznia Remontowa Sp. z o.o.
Prezes Stanisław Gutteter
81-334 Gdynia, ul. Czechosłowacka 3
tel. 58 778 94 38
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.vistal.pl

Gdynia Container Terminal S.A.
Jan Jarmakowski

Członek Zarządu, p.o. Dyrektor Zarządzający

81-184 Gdynia, ul. Energetyków 5
tel. 78 55 333, fax. 78 55 336
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.gct.pl

DOKER Sp. z o.o.
Prezes Andrzej Szczerba
81-338 Gdynia
ul. Chrzanowskiego 6
tel. 627 42 22, fax: 621 57 14
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.doker.com.pl

PBLiM “SPECBUD” Sp. z o.o.
Prezes Tadeusz Hamadyk
81-338 Gdynia
ul. Chrzanowskiego 6
tel. 627 46 45, fax: 621 57 14

 

POLCARGO International Sp. z o.o.
Dyrektor oddziału Andrzej Cygan
81-336 Gdynia
ul. Indyjska 13
tel. 621 60 51, fax: 620 83 48
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.polcargo.pl

Unifeeder A/S SA Oddział w Polsce
Dyrektor Oddziału Łukasz Biniaś
81-300 Gdynia,
ul. Sportowa 8
tel. 583 500 750, fax 583 500 799
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.unifeeder.com

VISTAL OFFSHORE Sp. z o.o.
Prezes Zarządu Andrzej Czech
81-336 Gdynia, ul. Indyjska 7
tel. 58 350 61 55, fax 58 351 44 29
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.vistal.pl

Finnlines Polska Sp. z o.o.
Dyrektor Wojciech Kępczyński
81-336 Gdynia,
ul. Solidarnośœci 1c
tel. 58 627 42 39, fax 58 627 42 49
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.finnlines.com

Balquest Sp. z o.o.
81-342 Gdynia
ul. Waszyngtona 34/36
Tel. +48 696 037 907
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.balquest.pl

Hapag Lloyd Polska Sp. z o.o.
81-341 Gdynia
Tadeusz Wendy 15
Tel. +48 (0)58 62794-00, Fax +48 (0)58 62794-10
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.hapag-lloyd.com

Loconi Intermodal SA
81-339 Gdynia
ul. Polska 13
Tel. +58 354 71 58
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.loconi.pl

Balticon
80-601 Gdańsk
ul. prof. Witolda Andruszkiewicza 5
Tel: +48 58 663 02 05
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.balticon.pl

ATC Cargo
81-339 Gdynia
ul. Polska 13a
Tel. 58 699 99 20
e-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.atc-cargo.pl

Sea Logistics
81-198 Suchy Dwór
ul. Słowikowa 13
tel. +48 58 781 77 77
fax +48 58 781 55 55
e-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.sealog.pl

Seago Line
Dyrektor Wojciech Muchlado
81-344 Gdynia
ul. 10 Lutego 16 (Wejście A)
tel. +48 58 783 05 19
fax, +48 58 783 05 01
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
http://www.seagoline.com/local-offices/poland/offices-contact1/

Unipil Sp. z o.o.
kpt. Jerzy Kaczmarek
81-341 Gdynia
ul. Warsztatowa 12
tel. (+48) 58 772 63 00
tel. (+48) 58 772 63 01
kom. (+48) 888 110 634
fax (48) 58 772 63 04

 

 

STENA LINE Polska

Dyrektor Zarządzający: Marek Kiersnowski

ul. Kwiatkowskiego 60

81-156 Gdynia, Polska

Tel: +48 58 6609200
Fax: +48 58 6609209 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

VISTAL Marine sp. z o.o.

Prezes: Krzysztof Grabiec

ul. Czechosłowacka 3, 81-969 Gdynia

Tel: +48 58 770 29 27; Fax: +48 58 739 69 89

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

www.vistal.pl