• 1
    1
  • 2
    2
  • 3
    3
czwartek, 29 październik 2015 20:41

FGM w Gdyni: Panel portowy pod znakiem przedłużenia koncesji

Written by

Już po raz piętnasty, w piątek 9 października odbyło się forum gospodarcze w Gdyni. W tym roku impreza zorganizowana została w odświeżonej formule, jako „Forum Gospodarki Morskiej” i w całości poświęcono ją zagadnieniom związanym z rozwojem portów, żeglugi i przemysłu stoczniowego.

Wśród gości zaproszonych do udziału w Forum, znaleźli się m.in. dr. hab. Dorota Pyć, prof. UG, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni czy prof. dr. hab. Włodzimierz Rydzykowski z Uniwersytetu Gdańskiego.

Panel „Porty Morskie”, którego liderem i moderatorem był przewodniczący Rady Interesantów Portu w Gdyni Krzysztof Szymborski, poświęcony był takim zagadnieniom jak znaczenie partnerstwa publiczno-prywatnego w rozwoju i inwestycjach prowadzonych w polskich portach, roli inwestorów zewnętrznych i barierach prawnych przed jakimi stają portowcy.

Na te ostatnie uwagę zwracał zwłaszcza Hans Ole Madsen, senior vice president grupy ICTSI – międzynarodowego operatora terminali kontenerowych, właściciela gdyńskiego BCT. Jak podkreślił on, prywatni inwestorzy muszą planować inwestycje w dłuższej perspektywie, czemu nie sprzyjają obecnie obowiązujące w Polsce przepisy uniemożliwiają praktycznie przyznanie pozwolenia na więcej niż 20 lat a to zbyt mało by prowadzić inwestycje na poziomie wymaganym przez dzisiejszy rynek.

Jako kontrprzykład pokazał Hiszpanię, która zdecydowała się na przedłużenie portowych koncesji nawet do 50 lat. Władze w Madrycie liczą, że przyniesie to inwestycje infrastrukturalne o wartości ok. 1,6 mld Euro. Podobny entuzjazm prezentowała również Sofie Monteyen, dyrektor finansowy Portu w Gandawie, gdzie średnia długość umowy to 30 lat a już 10 lat przed jej końcem można rozpocząć procedurę przedłużenia dzierżawy.

Rację przedstawicielowi ICTSI przyznała pani Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni, odpowiedzialna za sprawy gospodarcze. Jak podkreśliła, miasto zdaje sobie sprawę z problemu, ale nie jest wstanie same mu zapobiec. Pani prezydent zadeklarowała jednak, że władze miasta zdecydowane są działać na rzecz zmiany przepisów i nie zamierza odwracać się od portu, mimo że ma w nim jedynie niewielki procent udziałów.

Dlatego właśnie batalia o to, by zwiększyć długość przyznawanych koncesji, jest konieczna. Gospodarka morska pełni niebagatelną rolę dla całej gospodarki krajowej, mimo iż czasem jest niedoceniana – mówił w podsumowaniu Krzysztof Szymborski.

Wtórował mu Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, który podkreślał konieczność wzmocnienia wizerunku regionu i branży. Ich dobra kondycja wzbudza podziw Gdynian,
ale ich siła i znaczenie dla całej krajowej gospodarki nie zawsze są należycie rozumiane przez mieszkańców głębi kraju.


 

niedziela, 04 październik 2015 20:45

Życzenia dla Portowej Straży Pożarnej

Written by

Szanowni Państwo,

dziś, 4 września mija 85 lat istnienia Portowej Straży Pożarnej w Gdyni.

W imieniu swoim i wszystkich członków Rady Interesantów Portu Gdynia pragnę przekazać Państwu gratulację i życzenia wytrwałości w służbie. Współpracujemy ze strażakami każdego dnia, w trakcie np. przeładunków towarów niebezpiecznych i widzimy profesjonalizm, doskonałe wyszkolenie, wyposażenie i oddanie służbie prezentowane przez funkcjonariuszy PSP.

Służba ta pozwala nam na spokojną pracę i dalszy rozwój portu, za co jeszcze raz dziękujemy i życzymy kolejnych lat spokojnej służby

Krzysztof Szymborski
Przewodniczący Rady Interesantów Portu Gdynia


 

wtorek, 07 lipiec 2015 20:49

Stanowisko RIP w sprawie współpracy marszałka woj. pomorskiego z portem w Hamburgu

Written by

Szanowni Państwo,

Marszałek Województwa Pomorskiego planuje udział w projekcie prowadzonym przez dział marketingu portu w Hamburgu, mający na celu rozwój żeglugi śródlądowej  w regionie południowego Bałtyku. W związku z tym wysłaliśmy dzisiaj do Urzędu naszą opinię.

Rada Interesantów Portu Gdynia jest bardzo zainteresowana rozwojem żeglugi śródlądowej, która wesprze transport z portów Gdynia i Gdańska w głąb kraju.

Jesteśmy przekonani, że po realizacji niezbędnych projektów transportowych lądowych, jak:

  • rewitalizacja linii kolejowej 201 z Gdyni do Maksymilianowa,
  • budowa OPAT,
  • budowa Drogi Czerwonej,

połączonych z modernizacją Estakady Kwiatkowskiego, na wiele lat będzie rozwiązany problem wąskich gardeł transportowych wokół portu w Gdyni.

Uzupełniający główne szlaki przewozowe portu transport wodny śródlądowy będzie atrakcyjną, tanią alternatywą dla niektórych ładunków, masowych czy skonteneryzowanych i bez wątpienia odpowie na zapotrzebowanie polskich załadowców. Ze względu na wielkie koszty przedsięwzięcia i długoletnią realizację, widzimy już dzisiaj  potrzebę rozpoczęcia konkretnych prac i jego dalekosiężne planowanie.

Projekt EMMA nie jest właściwym środkiem do realizacji tego celu. Wyraźnie widać, że projekt jest częścią szeroko zakrojonego przedsięwzięcia portu w Hamburgu, mającego na celu umocnienie pozycji portu nad południowym Bałtykiem w oparciu również o rozwiniętą sieć żeglugi śródlądowej. Projekt ten, realizując cząstkowe cele naszego regionu, jest kolejnym krokiem w konkurowaniu z przeładunkami w naszych portach, tj. w Gdyni i Gdańsku, Szczecinie i Świnoujściu.

Nasze przedsiębiorstwa, członkowie Rady Interesantów, mają wiele lat doświadczeń z pracy na naszym rynku organizacji wspierania biznesu Port of Hamburg. Nie jest to instytucja wspierająca nasze porty, lecz umacniająca na naszym rynku pozycję portu w Hamburgu. Jego rola w obsłudze polskiego handlu zagranicznego bezpośrednio przekłada się na kondycję naszych portów i ich zaplecze, w ten sposób wpływając na tworzone w portach i miastach portowych miejsca pracy.

Jesteśmy przekonani, że realizacja ważnego projektu budowy sieci transportu śródlądowego w Polsce powinna być realizowana lokalnie, być może najlepiej przez samorządy województw naszego regionu. W ten sposób możemy zapewnić sobie właściwy przebieg projektu, którego beneficjentami będą w pierwszym rzędzie nasze województwa i ich porty morskie. Rada Interesantów deklaruje ścisłą współpracę z wykorzystaniem doświadczeń gdyńskiego biznesu portowego.

Podsumowując, uważamy za niewłaściwe powierzenie tego cennego projektu portowi w Hamburgu.


 

czwartek, 11 czerwiec 2015 20:53

Unipil dołącza do Rady Interesantów Portu Gdynia

Written by

Bardzo cieszy nas dołączenie do Rady Interesantow Portu Gdynia przedsiębiorstwa UNIPIL, które gromadzi wysokiej klasy, doświadczonych pilotów naszego portu. Wzbogaca to Radę i daje nam nowe, zgoła inne spojrzenie na obsługę statków zawijających do Gdyni. Bogate doświadczenie Spółki będzie nieocenioną pomocą w pracach szykujących port do obsługi ULCC – wielkich statków kontenerowych i masowych, które jeszcze w tej dekadzie zaczną do nas wchodzić. Kapitanowie z UNIPILu dadzą nam pewność, że zawijać będą bezpiecznie i sprawnie.

Witamy!

Krzysztof Szymborski

Przewodniczący Rady Interesantów Portu Gdynia


 

piątek, 27 marzec 2015 21:27

Posłowie Kom. Skarbu Państwa z wizytą w Gdyni

Written by

W środę, 25 marca posłowie Komisji Skarbu Państwa Sejmu RP, w towarzystwie Prezydenta Gdyni, pana Wojciecha Szczurka odbyli wizytę w porcie w Gdyni. W jej trakcie rozmawiano o wyzwaniach przed jakimi staje port i prowadzonych inwestycjach. Zaprezentowano również uaktualnioną wersję raportu poświęconego dostępowi do Portu Gdynia transportem kolejowym.

Do gdyńskiego portu przyjechała 11-osobowa delegacja Komisji Skarbu Państwa Sejmu RP z jej przewodniczącym, Tadeuszem Aziewiczem na czele. Celem wizyty było przede wszystkim zapoznanie się z kondycją i problemami przed jakimi staje Gdynia.

Na początku spotkania Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia, przedstawił historię portu i jego wyniki przeładunkowe. A te w ubiegłym roku były imponujące. Przeładowano prawie 19,5 mln ton towarów, prawie 850 tys. TEU. Dokończono również trwającą 10 lat prywatyzację spółek portowych. Proces ten, uznawany za duży sukces ZMPG, rozpoczęto w 2003 roku od sprzedaży Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego a zakończono w ubiegłym roku Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego przez firmę OT Logistics. Prezes Jarosiński podkreślił, ze środki pochodzące z prywatyzacji przeznaczone zostały na inwestycje w infrastrukturę portową czy np. przeprowadzone w 2011 r. pogłębienie kanałów portowych do 13,5 metra.

„Głębokość taka jeszcze kilka lat temu wydawała się wystarczająca. Dziś jednak armatorzy wprowadzają do eksploatacji znacznie większe jednostki o zanurzeniu 15,5 metra i długości 400 metrów” – mówił Krzysztof Szymborski, przewodniczący Rady Interesantów Portu Gdynia. – „ Jeśli Gdynia ma utrzymać swoją pozycje w regionie i nadal stanowić okno na świat polskiego handlu, to należy sprawnie przeprowadzić dalsze pogłębienie kanałów portowych, u nas do 16 metrów. Terminale już inwestują w infrastrukturę, która pozwoli obsłużyć statki oceaniczne. Z myślą o nich powstają w porcie nowe nabrzeża. Jest oczywiste, by Zarząd Portu mógł przeprowadzić tak duża inwestycję, potrzebne będzie wsparcie władz w Warszawie”

Problemem jest bowiem nie tylko pozyskanie źródeł finansowania tak dużej inwestycji – chodzi o ponad 100 mln euro, ale również poprawienie przepisów dotyczących zagospodarowania wydobytego z dna kanałów portowych urobku. Wśród innych wyzwań inwestycyjnych, o których wspomniano na spotkaniu, jest budowa nowej obrotnicy dla statków, modernizacja Stacji Kolejowej Gdynia Port, Estakady Kwiatkowskiego, budowa OPAT i Drogi Czerwonej.

„Problemy występują zarówno na trasach kolejowych jak i drogowych. Trasa Kwiatkowskiego nie ma statusu drogi krajowej, stąd ma ograniczone dopuszczalne obciążenie, przy tym szybko zbliża się do remontu kapitalnego i wyłączenia z ruchu.. – tłumaczy Krzysztof Szymborski. –„ Podobne problemy mają operatorzy kolejowi. Jak pokazuje aktualizacja raportu ZDG TOR, przepustowość tras kolejowych w otoczeniu Trójmiasta jest, mimo inwestycji, nadal zbyt mała w stosunku do rosnących wciąż potrzeb portów w Gdyni
i Gdańsku.”

Raport Zespołu Doradców Gospodarczych TOR analizuje przepustowość torów prowadzących do trójmiejskich portów pod kątem rosnącego zapotrzebowania na towarowe przewozy kolejowe. Jednym z głównych wniosków płynących z raportu jest konieczność pilnej rewitalizacji linii kolejowej 201, łączącej Port Gdynia z Bydgoszczą. Budowa drugiego toru
i elektryfikacja, w szczególności na odcinkach od Rębiechowa do Kościerzyny i z Wierzchucina do Maksymilianowa zapewni alternatywną trasę dostępową do Portu Gdynia oraz pozwoli na odciążenie najbardziej zatłoczonego odcinka torów w Polsce, pomiędzy Pruszczem Gdańskim a Tczewem.

„Inwestycje związane z portem wymagają dużych nakładów finansowych, ale to pieniądze które zwracają się z nawiązką” – dodał Krzysztof Szymborski- „ Jako nowe miejsca pracy, tańsza od innych szlaków oferta dla dla polskiego handlu zagranicznego i jako bezpośrednie wpływy do budżetu państwa. Sama tylko Izba Celna w Gdyni zebrała 25 mld złotych w zeszłym roku”.

„Członkowie Komisji docenili jakość zarządzania gdyńskim portem, w tym dobrą prywatyzację spółek zależnych, które po przekształceniu funkcjonują efektywnie, bez napięć społecznych. Uznanie wzbudziła także skala inwestycji infrastrukturalnych istotnie wzmacniających konkurencyjność portu, zarówno zrealizowanych jak i planowanych w nieodległej przyszłości. Rozmawialiśmy też o wyzwaniach związanych z koniecznością rozbudowy sieci połączeń drogowych i kolejowych portu z resztą kraju, co umożliwi pełnie wykorzystanie nowych możliwości” – skomentował wizytację przewodniczący Komisji Skarbu Tadeusz Aziewicz


 

poniedziałek, 09 marzec 2015 21:31

Oferta szkoleń dla pracowników portowych w porcie w Antwerpii

Written by

Szanowni Państwo,

Rada Interesantów Portu Gdynia otrzymała informację o szkoleniach dla pracowników portowych prowadzonych przez APEC – Antwerp/Flanders Port Training Center, którą zamieszczamy poniżej. RIP nie uczestniczy w organizacji ww. szkoleń, dlatego tez zainteresowanych prosimy o kontakt bezpośrednio z APEC pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub tel. 0032 3 205 23 22.

APEC-Antwerp/Flanders Port Training Centre n.p.o helps you to raise the efficiency and productivity of your port workers NEW IN 2015: cooperation with OCHA, the port labour training centre

FOR WHO?

Public and private port operators in need of technical skill training for their operators and dock workers

WHAT DO WE OFFER?

Training offered in close cooperation with OCHA and the Port of Antwerp:

>  Operational skills:

•         Simulator (straddle carrier, mobile crane, container crane)
•         Cranes (vessel crane, mobile crane)
•         Mobile equipment (forklift, reachstacker, reachtruck, tugmaster, …)
•         Handling techniques (signalling loads, slinging loads, lashing & securing, …)

>  Port & Labour organisation

>  Safety, security & prevention

>  Leadership development & operations communication  Train the Trainer:

> operators can teach their port workers themselves afterwards  Crane  training on state-of-the-art simulators (mobile, gantry,  ship-to-shore, container, straddle)

>  35.000 m² of training facility at your disposal  Training available

> in English, Dutch and French

OUR EXPERTISE COMBINED

>  Short-term, practice-oriented, interactive courses  Instructors are

> port workers with at least 10 years of experience  Great emphasis on

> safety and security  Flexibility in training: content of program and

> lecture venue (in Antwerp and abroad)

MORE INFORMATION?

APEC-Antwerp/Flanders Port Training Center

Address: Hofstraat 17, 2000 ANTWERP

T: 0032 3 205 23 22

E: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Contact: Mr. Paul Verkoyen, CEO
www.portofantwerp.com/apec


 

piątek, 06 marzec 2015 08:06

Tygodniowy przeglad mediów 06.03.2015

Written by

Od poniedziałku uwagę mediów przykuwał temat przykrych zapachów unoszących się nad Portem w związku z przeładunkami biomasy. Komunikat w tej sprawie wydał Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA. Podkreślono w nim, że unoszący się zapach nie jest groźny dla zdrowia a Port podjął już działania mające na celu jego neutralizację.

Z kolei Dziennik Bałtycki informował o uhonorowaniu hali Vistal Offshore nagroda Czas Gdyni 2014, przyznawaną najciekawszym inwestycjom w mieście. W uzasadnieniu podkreślono, że hala łączy nowoczesność i wymagania współczesnego rynku z poszanowaniem dla tradycji i historii. W fasadę obiektu, w którym zatrudnienie znalazło 300 osób, spójnie wkomponowano budynek starej olejarni – jeden z pierwszych obiektów powstałych w porcie.

We wtorek portal RynekInfrasturktury.pl opublikował rozmowę z Michałem Kużajczykiem z BCT nt. wpływu dyrektywy siarkowej na wyniki portów. Menadżer ds. marketingu gdyńskiego terminalu zapewnia, że niskie ceny ropy pozwoliły na znaczne złagodzenie efektu wprowadzenia nowych przepisów i nie odbiło się to na wynikach terminali.

Nowy numer magazynu Namiary na Morze i Handel publikuje m.in. wywiady z Jerzym Czartowskim i Dariuszem Grzegorkiewiczem z GCT i Krzysztofem Szymborskim z BCT. Rozmowy dotyczą doskonałych wyników terminali , prowadzonych inwestycji i zmian na rynku przewozów kontenerowych.

W tym samym numerze ukazał się tekst pt. “To będzie burzliwy rok” analizujący zagrożenia i szanse przed jakimi stanie branża w 2015r.

środę, portal WNP.pl poinformował o wyborze firmy Autepra na wykonawcę systemu pozycjonowania kontenerów w BCT.

czwartek, Puls Biznesu opublikował  tekst red. Fabisiaka nt. analizy dot. rynku przewozów morskich przeprowadzonej przez KPMG.  Analitycy firmy przewidują spadek popytu i stawek frachtu w przewozach, co odczuą również polscy armatorzy.  W tekście cytowani są Rafał Chmieliński z Chipolbrok oraz prezes Jarosiński, który stwierdza że sytuacja ta raczej nie odbije się na wynikach portu.

piatek portal WNP.pl poinformował, że spada punktualność pociągów towarowych w Polsce. W IV kwartale 2014 już tylko co trzeci skład dotarł do celu zgodnie z harmonogramem a średni czas opóźnień wyniósł aż 605 min., co oznacza wzrost o ponad 24% w porównaniu z II kwartałem. W ruchu krajowym opóźnienia były jeszcze większe i wynosiły średnio prawie 10,5 godzin


 

piątek, 20 luty 2015 08:57

Tygodniowy przegląd mediów 20.02.2015

Written by

W minionym tygodniu uwagę mediów nadal przykuwała sprawa przeładunku biomasy w Porcie Gdynia i zapachów z nim związanych. W tekście Gazety Wyborczej pojawia się m.in. wypowiedź Walerego Tankiewicza z ZMPG SA, który zapewnia że zpach nie powinien być zbyt wielką uciążliwością.

Portal Polityka Insight opublikował analizę dot. wprowadzenia pociągów Pendolino na polskie tory. Zdaniem analityków portalu, trudno mówić o sukcesie – średnie obłożenie, nawet w świątecznym szczycie, nie przekraczało 50%. Dodatkowo, sytuację pociągów dużych prędkości pogarszają promocje oferowane na tych samych trasach przez przewoźników drogowych i lotniczych.

Magazyn Logistyka a Jakość zamieszcza w najnowszym numerze materiał nt. innowacji w przeładunkach kontenerów. W tekście wspomniano m.in. o oferowanej przez Bałtycki Terminal Kontenerowy usłudze monitorowania czasu przeładunku kontenera.

We wtorek, ukazał się nowy numer magazynu Namiary na Morze i Handel. Znajdziemy w nim min. podsumowanie roku w polskich portach oraz rozmowę z prezesem Jarosińskim. Prezes, poza opisaniem ubiegłorocznych wyników pokusił się o prognozy na przyszły rok, przewidując że wprowadzenie sojuszu 2M może zmniejszyć przeładunki kontenerowe o ok. 80tys. TEU. Zapowiedział również budowę nowej obrotnicy, która oddana zostanie na przełomie lat 2016/2017.

Polska Gazeta Transportowa opublikowała zaś dodatek poświęcony transportowi intermodalnemu. Znajdziemy w nim artykuł Ewy Grunnert nt. raportu firmy Drewry Maritime Research dot. przepustowości światowych terminali kontenerowych. Jak przewidują analitycy firmy –w 2018 przepustowość wyniesie 840mln TEU. W tekście opisano również największe terminale polskie, oraz wskazano na dogodne położenie naszego kraju do obsługi ładunków tranzytowych. Wspomniano również o konieczności rozbudowy infrastruktury, zwłaszcza w zakresie TEN-T. W tym samym numerze ukazał się tekst Janusza Mincewicza dot. polskiej sieci terminali intermodalnych.

Liczne media donosiły również o kolizji w kanale portowym w Świnoujściu w wyniku której zatonął należący do portu holownik. Do zdarzenia doszło w poniedziałek po 22 a wedle ustaleń śledczych załoga jednostki była nietrzeźwa. Kapitan holownika usłyszał już zarzuty.

środę serwis WNP.pl poinformował o inicjatywie władz chińskich dot wspierania projektów inwestycyjnych w „ekonomicznym pasie Szlaku Jedwabnego”.40 mld US ma zostać przeznaczone w szczególności na wspieranie „morskiego szlaku jedwabnego XXI wieku” co  oznacza wparcie projektów komunikacyjnych i współpracy przemysłowej z krajami Afryki i Europy.

Portal GospodarkaMorska.pl poinformował o planach spółki OT Logistics dot. nabycia pakietu kontrolnego Lotos Kolej. Ofertę przekazano już Ministrowi Skarbu Państwa.

czwartek donosi Dziennik Gazeta Prawna opublikował tekst red. Majszyka nt. wyników i planów inwestycyjnych polskich portów. W tekście opisano pokrótce wyniki portów i ich plany inwestycyjne, wspominając m.in. o planowanym pogłębieniu portu w Gdyni. Tekst znalazł się również na stronach internetowych dziennika.

piątek opublikował informację Min. Infrastruktury i Rozwoju nt. dobrych wyników portów morskich. W tekście zapowiedziano publikację informacji statystycznych dot. Gospodarki morskiej na kwiecień b.r.


 

piątek, 13 luty 2015 09:04

Tygodniowy przegląd mediów 13 lutego 2015

Written by

poniedziałek Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju ogłosiło mianowanie nowego wiceministra odpowiedzialnego za kolejnictwo. Został nim Sławomir Żałobka – absolwent Wydziału Prawa i Administracji UW, z doświadczeniem z MinFin, MinEdu, KPRM. Był również członkiem Rady Zamówień Publicznych.

Liczne portale internetowe informują o zwiększającym się udziale kolei w obsłudze terminali kontenerowych. W tekście wspomniano  o GCT, gdzie udział kolei znacząco wzrósł, oraz  BCT, gdzie  ten współczynnik od lat utrzymuje się na wysokim poziomie.

Portal GospodarkaMorska.pl informuje o uchwale Sejmu RP z okazji 95 rocznicy zaślubin Polski z morzem.

We wtorek portal WNP.pl opublikował wypowiedź Jakuba Karnowskiego, prezesa PKP SA, który zapowiadał, że 2015 rok będzie przede wszystkim rokiem inwestycji w infrastrukturę służącą przewozom towarowym. Wspomniał również o wpływie niskiej prędkości składów towarowych na polskich torach na konkurencyjność tej branży transportu.

Ten sam portal opublikował wypowiedź prof. Jany Pieregud z SGH, który uważa że Polska nie wykorzystuje potencjału, wynikającego z dobrego położenia geograficznego. Zdaniem profesora, jednym z celów polityki zagranicznej naszego państwa powinna być walka o ładunki tranzytowe.

środę portal WNP.pl poinformował, że rok 2014 przyniósł ponad 7-procentowy wzrost przewozów kontenerowych. Z Azji do Europy przewieziono 15,4mln TEU, w odwrotnym kierunku 7mln.

Portal RynekInfrastruktury.pl informuje o rekordowych wynikach portu w Hamburgu. W 2014r. przeładowano tam 145,7 mln ton – to najlepszy wynik w historii portu.  Przeładunki kontenerowe wyniosły 9,7 mln TEU.

Czwartkowe wydanie magazynu “Forum Gospodarcze” w TVP Gdańsk poświęcone było dobrym wynikom Portu Gdynia. Gośćmi programu byli poseł Tadeusz Aziewicz i prezes Janusz Jarosiński.

piątek Polska Gazeta Transportowa zamieściła podsumowanie roku w Porcie Gdynia.

RadioGdańsk.pl i PortalMorski.pl informują o przykrych zapachach ziązanych z przeładunkiem biomasy w Porcie Gdynia.

Portal WNP.pl informuje o raporcie KPMG dot. Sytuacji globalnej branży transportowej. Autorzy zwracają uwagę na słabsze wyniki transportu morskiego związane z nadpodażą usług i presją na obniżki cen frachtu. . Jednak rynek przewozów kontenerowych oceniony został jako najstabilniejsza gałąź przewozów morskich.


 

wtorek, 23 grudzień 2014 13:36

Rada Interesantów Portu życzy wesołych świąt

Written by

Szanowni Państwo,

Zarząd i członkowie Rady Interesantów Portu Gdynia życzą Państwu wesołych Świąt Bożego Narodzenia. Niech najbliższe dni będą czasem radości , spokoju i rodzinnego ciepła. Życzymy również aby nadchodzący rok upłynął pod znakiem sukcesów, tak prywatnych jak i zawodowych.

Wszystkiego najlepszego!