• 1
    1
  • 2
    2
  • 3
    3
sobota, 09 sierpień 2014 16:04

Tygodniowy przeglad mediów 18.08.2014

Written by

W poniedziałek, portal WNP.pl poinformował o planach PKP Intercity dot. rozkładu jazdy pociągów Pendolino.  Spółka rozważa dopisanie  przystanków we Włoszczowej, Iławie i Malborku do rozkładu.Związane jest to z dofinansowaniem zakupu składów z funduszu promocji regionów.

Portal RynekInfrastruktury.pl poinformował o III etapie budowy GCT, obejmującym rozbudowę Nabrzeża Bułgarskiego i rozbudowę placów składowych i terminalu kolejowego. Prace mają potrwać do grudnia 2015 i obejmą rozbiórkę istniejących nawierzchni, budowę placów składowych oraz manewrowych, rozbudowę torów kolejowych oraz zespołu bramowego, poszerzenie drogi dojazdowej do terminalu, przebudowę sieci elektroenergetycznej, ciepłowniczej i wodno- kanalizacyjnej. Inwestycję realizowac będzie konsorcjum spółek Budimex i Ferrovial Agroman.

Wtorek portal WNP.pl  informował o decyzji firmy Hapag-Lloyd, związanej z przeciążeniem portu w Rotterdamie. Dwa z sześciu statków obsługujących pętlę pomiędzy Azją a Rotterdamem skierowane zostaną do Antwerpii. Powodem są powtarzające się opóźnienia w obsłudze statków, wynikające z zamknięcia części terminala związanego z pracami modernizacyjnymi.
Ten sam portal informuje o spodziewanych spadkach stawek frachtu. Spadek był największy na liniach Azja-Europa Północna – o 114$/TEU. Według zapowiedzi przewoźników, wrzesień przyniesie jednak zwiększenie opłat.

Portal MorzaiOceany.pl publikuje rozmowę z Urszulą Kowalczyk z Instytutu Morskiego oraz Januszem Kasprowiczem z Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. Rozmowa dotyczy m.in. wagi inwestycji w infrastrukturę portową – rozmówcy portalu twierdzą, że konieczny jest ciągły rozwój, tak aby móc reagować na zmieniające się potrzeby rynku. Wspomniano również o zwiększającym się znaczeniu trójmiejskich portów i ich roli w korytarzu Bałtyk-Adriatyk, konsekwencjach wprowadzenia dyrektywy siarkowej i kierunkach rozwoju polskich portów.

Analitycy portalu Polityka Insight donieśli o deficycie polskiego handlu zagranicznego. Czerwcowy eksport wyniósł 13,3 mld Euro – czyli o 2% mniej niż w czerwcu 2013. towarzyszył temu wzrost importu o 3%. Spadek eksportu związany jest głownie ze spadkiem popytu na polskie towary na Wschodzie. Jak twierdzą analitycy portalu, tendencja ta będzie się pogłębiać, w związku z rosyjskim embargiem na produkty rolne.

W sobotę portal RynekInfrastruktury.pl opublikował artykuł nt. problemów z porozumieniem w sprawie stawek za paliwo, w związku z wprowadzeniem dyrektywy siarkowej. Problemem w negocjacjach są podstawy wyceny i upustów przy kontraktach długoterminowych.


 

piątek, 08 sierpień 2014 16:06

Tygodniowy przegląd prasy 8.VIII.2014

Written by

Od poniedziałku media żyją weekendowymi zawodami pływackimi. Tegoroczna edycja BCT Gdynia Marathon ściągnęła do Gdyni światową czołówkę pływania na wodach otwartych, oraz ponad stu śmiałków z naszego kraju, którzy zmierzyli się z niemal trzykilometrową trasą. Liczne gazeta i portale, w tym Dziennik Bałtycki, podkreślali że po raz pierwszy najszybszym zawodnikiem była kobieta. 18-letnia węgierka, Anna Olasz potrzebowała jedynie 4 godzin, 23 minut i 3 sekund. Ubiegłoroczna zwyciężczyni, amerykanka Christine Jennings była druga posród pań. Na uwagę zasługuje również fakt, że po raz pierwszy w historii, na podium znalazło się dwóch polaków – Krzysztof Pielowski był pierwszy wśród panów, z czasem 4 godzin, 26 minut i 43 sekund, na trzecim zaś miejscu znalazł się Arkadiusz Osses. Jak podkreślają komentatorzy – pokazuje to jak rozwinęło się polskie pływanie długodystansowe od kiedy rozgrywane są gdyńskie zawody.

Niedziela na gdyńskiej plaży upłynęła pod znakiem rywalizacji mniej utytułowanych zawodników na liczącej 2950m trasie, o czym informował m.in. portal Trojmiasto.plDziennik Bałtycki podkreślał masowy charakter niedzielnej rywalizacji,  zauważając że najstarszy pływak miał 82-lata, najmłodszy zaś 14. Glos Szczeciński opisywał jedyny zgrzyt w trakcie imprezy, którym była dyskwalifikacja jednego z faworytów – Jana Urbaniaka, który nieprawidłowo ominął jedną z boi. Po złożonym proteście zawodnik wystartował w drugim biegu, nie zdołał jednak już osiągnąć tak dobrego wyniku jak jego rywal i musiał uznać wyższość Filipa Zaborowskiego. Więcej informacji  i pełne wyniki znaleźć można na stronie zawodów.

Liczne portale informowały również o ubiegłotygodniowej konferencji „Przebudowa intermodalnego terminalu kolejowego w Porcie Gdynia”, która odbyła się 31 lipca w siedzibie ZMPG. Przedstawiciele Zarządu opisywali na niej projekt, który zrealizuje firma Energopol S.A. Całkowity koszt inwestycji to 96,4 mln zł, z czego prace budowlane pochłoną 73,5 mln. Prace potrwają do 2015r.

W sobotnim wydaniu Gazety Wyborczej opublikowano artykuł red. Kiełbasińskiego pt. “Portowa hossa na inwestycje. Polska zaczyna rządzić na Bałtyku”. Autor opisuje dynamiczny rozwój polskich portów i systematyczne zwiększanie się wyników przeładunków. Zwraca jednak uwagę na konieczność licznych inwestycji w infrastrukturę dostępową, zwłaszcza kolejową. Inwestycje te mają powstrzymać tworzenie się wąskich gardeł.

Również w weekend kontrowersje wzbudził artykuł Piotra Stefaniaka dot. inwestycji kolejowych w Polsce. Zamieszczony w portalu WNP.pl tekst, opisuje reakcje przewoźników kolejowych na inwestycje prowadzone przez PKP PLK. Jak twierdzą przewoźnicy – wpływ modernizacji nie został uwzględniony w stawkach dostępu do infrastruktury, przez co użytkowanie objazdów generuje wyższe koszta i zmniejsza konkurencyjność transportu kolejowego. Zarzucają również brak dialogu i konsultacji planów inwestycyjnych z użytkownikami torów.

Tekst spotkał się z ripostą Mirosława Siemieńca, rzecznika prasowego PKP PLK.  Rzecznik spółki podkreśla, że program modernizacyjny przebiega z poszanowaniem interesów zarówno wykonawców prac jak i przewoźników a spółka prowadzi szeroki dialog z użytkownikami infrastruktury. Według p. Siemieńca PKP PLK za priorytet stawia sobie eliminację ograniczeń przepustowości, zwłaszcza przez modernizację linii jednotorowych. Prace w pierwszej kolejności mają objąć obszar Górnego Śląska oraz stacje portowe.

W środę uwagę mediów przykuła lista 22 przedsiębiorstw strategicznych ogłoszona na posiedzeniu Rady Ministrów przez Ministra Skarbu Państwa, p. Włodzimierza Karpińskiego. Na liście tej znalazły się m.in. zarządy portów w Gdyni, Gdańsku oraz Szczecinie i Świnoujściu. O liście informował m.in. TVN Biznes i Świat.


 

środa, 06 sierpień 2014 20:58

Sea Logistics nowym członkiem RIP

Written by

Do składu Rady Interesantów Portu Gdynia dołączyła spółka Sea Logistics, specjalizująca się w obsłudze różnorodnych ładunków spożywczych.

Założona w 1990 roku spółka była jedną z pierwszych w Porcie Gdynia, która zorganizowała transport i odprawy ładunku mleka w proszku z dopłatami do eksportu. Jest również pionierem w zakresie obsługi ładunków cukru trzcinowego. W chwili obecnej Sea Logistics jest jedną z największych polskich firm spedycyjnych pod względem organizacji przeładunków, magazynowania i przewozów drogą morską cukru. Od lipca 2013 spółka legitymuje się  Certyfikatem Upoważnionego Przedsiębiorcy (AEO- Authorized Economic Operator), potwierdzającego przestrzeganie wysokich standardów w odniesieniu do realizowanych procedur celnych.

Serdecznie witamy w składzie Rady!


 

środa, 06 sierpień 2014 16:08

RIP członkiem Polskiej Logistycznej Platformy Technologicznej

Written by

W środę, 6 sierpnia b.r., przewodniczący Rady Interesantów Portu Gdynia podpisał deklarację przystąpienia do Polskiej Logistycznej Platformy Technologicznej.

Działania platformy mają na celu wykorzystanie rodzimego potencjału intelektualnego i technologicznego w branży logistycznej oraz optymalizacja wykorzystania środków krajowych i unijnych dla rozwoju gospodarczego kraju.  Do jej powstania doszło w maju b.r. w Poznaniu, w trakcie Poznańskiego Kongresu Logistycznego a wśród członków grupy inicjatywnej znalazł się Bałtycki Terminal Kontenerowy z Gdyni.

„Inicjatywa stworzenia Polskiej Platformy Logistycznej jest odpowiedzią na zapotrzebowanie tych firm, które poszukują lepszych, nowatorskich i kompleksowych rozwiązań wspierających biznes w branży logistycznej” –  komentował powstanie Platformy przewodniczący Szymborski.

Jako główne cele działań RIP wskazać można opracowanie technologii komunikacyjnych, które umożliwią wdrożenie tzw. Narodowego Port Community System, czyli otwartej platformy elektronicznego obiegu dokumentów w portach oraz elektronicznej plomby na środki transportu.


 



piątek, 25 lipiec 2014 21:04

Tygodniowy przegląd prasy 25.VII 2014

Written by

W poniedziałek, portal analityczny Polityka Insight poinformował o pomyślnym zakończeniu trwających od czerwca 2014 testów . Wdrożenie systemu, w ramach modernizacji linii E30 łączącej Niemcy, Polskę i Ukrainę, ma kosztować 128mln zł.

Wtorek przyniósł nowy numer magazynu Namiary na Morze i Handel. Znajdziemy w nim m.in. rozmowę z prezesem BTDG, p. Jackiem Dubickim oraz Piotrem Pawłowskim, prezesem OT Logistics S.A. – nowego właściciela gdyńskiego terminalu. Jak podkreśla prezes Pawłowski, włączenie BTDG do grupy jest elementem strategii zmierzającej do obsługi całego łańcucha logistycznego. Prezes Dubicki podkreśla, że kierowana przez niego placówka to jeden z ostatnich w Polsce terminali posiadających know-how do obsługi ładunków stricte drobnicowych. Terminal jednak nie zamierza ograniczać się jedynie do nich i będzie rozwijał przeładunki masowe i ładunków ponadgabarytowych.

W tym samym numerze pojawiła się informacja nt. raportu Urzędu Transportu Kolejowego dot.  m.in. przepustowości węzła Trójmiejskiego. Autorzy zaznaczyli, że wnioski UTK pokrywają się z  zawartymi w raporcie przygotowanym przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR Wspomniano również o konferencji, którą RIP zorganizowała w czerwcu w siedzibie Krajowej Izby Gospodarczej.

W Dzienniku Gazecie Prawnej red. Szulc opisuje założenia pakietu portowego, w chodzącego w skład IV ustawy deregulacyjnej. Opisano brak koordynacji i długie terminy odpraw towarów. W tekście pojawia się również Marka Tarczyńskiego, który sceptycznie odnosi się do wdrożenia przepisów, bez wprowadzenia procedur koordynacji pomiędzy służbami kontrolnymi. Z kolei Marek Szymański z KMS Advisory stwierdza, że poprawa szybkości odpraw nie będzie możliwa bez poprawy infrastruktury portowej.

W mediach pojawiły się kolejne wypowiedzi dot. zagrożenia transportu kolejowego w okolicach Trójmiasta. W sprawie tej, na łamach portalu WP.pl wypowiedzieli się pomorscy członkowie PiS. Wskazali oni cztery największe zagrożenia – są nimi PKM, Pendolino, Forum Radunia oraz tunel kolejowy, który uniemożliwi przewóz ładunków niebezpiecznych przez Trójmiasto. Poseł Jaworski z PiS wyraził obawę, że realizacja tych inwestycji uniemożliwi przewóz towarów wgłąb kraju. Z kolei Rynek Kolejowy.pl publikuje rozmowę Pawła Rydzyńskiego z posłem Lamczykiem z PO, który stwierdza, że rozkład jazdy musi być wynikiem kompromisu, między przewozami ogólnopolskimi, aglomeracyjnymi oraz towarowymi. Nasilanie się problemu może sprawić, że konieczna będzie budowa drugiego toru na linii 201.

W środę,  portal RynekInfrastruktury.pl wypowiedź p. Krzysztofa Gromadowskiego z Zarządu Morskiego Portu Gdynia nt. budowy nowej obrotnicy w Porcie Gdynia. “Kiedy rozpocznie się inwestycja? Na razie trwają prace związane z przygotowywaniem dokumentacji. – Mniej więcej do połowy 2015 r. przewidywany jest proces prac projektowych, wykonania dokumentacji związanej z ochrona środowiska i uzyskania pozwoleń na realizację robót. Harmonogram prac pogłębiarskich i rozbiórki części pirsu, w miejscu przyszłej obrotnicy będzie ustalany w II kwartale przyszłego roku. Jako prawdopodobny termin oddania do użytku nowej obrotnicy należy zakładać II połowę 2016 roku.” – powiedział dyrektor ds. współpracy międzynarodowej i public relations ZMPG.

Trojmiasto.pl publikuje artykuł nt. dobrych wyników przeładunków kontenerowych.  Autorzy zaznaczają, że największy wzrost przeładunków w I półroczu 2014 zanotowały gdyńskie terminale (BCT – 25%, GCT- 18%). Wspomniano również o programach inwestycyjnych, realizowanych przez obydwa terminale.

W piątek, o doskonałych wynikach terminali kontenerowych pisał także portal MorzaiOceany.plJak twierdzą autorzy, dobre wyniki pozwalają sądzić, ze w tym roku, przez polskie porty przejdzie ponad 2mln TEU.


 

piątek, 18 lipiec 2014 21:06

Tygodniowy przegląd prasy 18.VII.2014

Written by

Od poniedziałku, media publikowały zapowiedzi Operacji Żagle Gdyni, która rozpocznie się 15 sierpnia i zgromadzi w porcie m.in. dwa największe żaglowce świata.

Wtorek przyniósł przede wszystkim podsumowanie doskonałych wyników przeładunkowych Portu Gdynia w I półroczu bieżącego roku. Jak podawały m.in. portale RynekInfrastruktury.pl czy PortalMorski.pl “Bilans pierwszych 6 miesięcy zamknął się w gdyńskim porcie wynikiem 9,51 mln ton – w 2013 r. bilans za pierwsze półrocze wyniósł 8,34 mln ton, co oznacza przyrost o 13,9 proc. Niezmiennie największy odsetek przeładunków stanowi drobnica (6,37 mln ton, przyrost o 19,3 proc.). Kolejny największy segment przeładunków stanowi zboże (1,18 mln ton; +51,3 proc.) i węgiel (1,14 mln ton; -17,4 proc.). Przeładunki towarów “innych masowych” (czyli m.in. kruszywa) wyniosły 0,69 mln ton (-11,6 proc.), przeładunki ropy 0,12 mln ton (+341 proc.), a przeładunki drewna niespełna 0,01 mln ton (-50,4 proc.).”.

W środę Kurier Szczeciński donosił o pracach nadzwyczajnej podkomisji, która ma zająć się zrównaniem stawek za użytkowanie wieczyste w polskich portach morskich. Przypomnijmy, że o ile w Gdyni i Gdańsku stawka wynosi 0,3%, o tyle w Szczecinie jest ona dziesięciokrotnie większa.

W piatek zaś portal RynekInfrastruktury.pl komentował fiasko aliansu P3. Marek Tarczyński z Polskiej Izby Spedycji  i Logistyki stwierdził, że spodziewane korzyści operacyjne wynikające ze skali takiego połączenia byłyby niwelowane przez nadmierne wzmocnienie siły negocjacyjnej armatorów i możliwości wprowadzania rozwiązań korzystnych dla przewoźnika, a nie dla towaru, czego w przeszłości przykładem był np. tzw. slow steaming.

W tekście zacytowano również przewodniczącego RIP, p. Krzysztofa Szymborskiego, który stwierdził, że “Wycofanie się armatorów z P3 na szlaku z Azji do Europy zatrzyma powolny odpływ części ładunków z terminali gdyńskich do Gdańska, który miałby miejsce w przypadku rozpoczęcia działalności aliansu. Są to bezpośrednie konsekwencje posunięcia władz chińskich blokujących P3“.


 

piątek, 11 lipiec 2014 21:09

Tygodniowy przegląd prasy 11.VII.2014

Written by

 

W poniedziałek ukazało się nowe wydanie magazynu Kurier Kolejowy, w którym zawarto krótki tekst nt. podpisania porozumienia pomiędzy Radami Interesantów Portu w Gdyni, Gdańsku, Szczecinie  i Świnoujściu.

Portale internetowe, w tym Biznes.onet.pl, zamieściły przedruk artykułu Piotra Stefaniaka dot. rozwoju infrastruktury transportowej w Polsce. Autor opisuje rozwój polskiej gospodarki morskiej oraz zwiększanie obrotów w portach, zaznaczając że aby utrzymać obecne tempo rozwoju konieczne są inwestycje w infrastrukturę transportową w głębi kraju.

PortalMorski.pl artykuł nt. przyjęcia pakietu portowego oparty na wypowiedział Marka Tarczyńskiego z PISiL. W tekście opisano szczegóły rozwiązań dot. płatności VAT oraz odpraw fitosanitarnych towarów przeładowywanych w polskich portach.

We wtorek portal Rynek-Kolejowy.pl zamieścił oświadczenie przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju dot. przepustowości linii kolejowych w otoczeniu Trójmiasta. Zdaniem Ministerstwa przepustowość w otoczeniu portów jest wystarczająca a prowadzone obecnie inwestycje wystarczą aby sprostać zapotrzebowaniu portów na przewozy. Resort zauważa jednak, że w dokumencie implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu wprowadzono zmiany, które mogą zwiększyć szanse na dofinansowanie rewitalizacji linii 201.

Tymczasem portale Trojmiasto.pl i  EuroInfrastructure.eu opublikowały informację nt. niedawnego raportu Urzędu Transportu Kolejowego nt. przepustowości kolejowych węzłów w otoczeniu Trójmiasta i Katowic. Autorzy opracowania, w części poświęconej Trójmiastu, wskazują na liczne wąskie gardła (zwłaszcza na odcinku Pruszcz- Pszczółki oraz Gdańsk Wrzeszcz-Gdańsk-Główny) oraz rekomendują modernizację linii 201 pod kątem przyjęcia ruchu towarowego z Portu Gdynia, wskazując, że takie jest przeznaczenie tej linii, zapisane w „Master Planie dla transportu kolejowego” z 2008.  Autorzy postulują też  odseparowanie ruchu aglomeracyjnego i dalekobieżnego. W informacji zawarto wypowiedź przewodniczącego RIP, Krzysztofa Szymborskiego, który stwierdził że “Modernizacja i elektryfikacja linii 201, tak aby zapewnić alternatywną trasę dojazdu do Gdyni jest konieczna, jeśli trójmiejskie porty mają się dalej rozwijać. Jednak aby do niej doszło konieczna jest współpraca PKP PLK, Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz innych podmiotów.”

W środę portal Rynek-Kolejowy.pl opisywał decyzję PKP PLK dot. stacji Wzgórze Św. Maksymiliana w Gdyni. Znajdująca się na linii 201 stacja służyć będzie składom SKM. Nie powstanie jednak przejście rozjazdowe, co negatywnie wpłynie na, niewielką już przepustowość linii 201. Jak twierdzi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK – inwestycja taka byłaby bardzo kosztowna a nie poprawiłaby sytuacji ruchowej.

Czwartkowe wydanie Dziennika Bałtyckiego przyniosło kolejny tekst nt. możliwych problemów z dostępem kolejowym do trójmiejskich portów.

W piątek ogłoszono szerokiej publiczności powstanie powstaniu aliansu 2M. Następca nieudanego projektu P3 zrzesza linie Maersk i MSC. Porozumienie między nimi ma na najbliższe 10 lat regulować podział kursowania kontenerowców na linii transatlantyckiej, transpacyficznej i Azja-Europa. Porozumienie nie obejmie wspólnych operacji morskich i nie zmieni rozkładu portów, do których statki zawijają, regulowac ma jedynie dostęp do slotów. Temat poruszył m.in. portal WNP.pl

Portal Rynek-Kolejowy.pl zamieścił komentarz Pawła Rydzyńskiego dot. dostępu transportem kolejowym do Portu Gdynia. Autor wspomina, że 100 lat temu, prowadząc tory przez Gdańsk, inżynierowie zakładali, że wzrost liczby pociągów może skutkować koniecznością budowy dodatkowego toru. Zestawiono to ze współczesnymi planami modernizacji linii w rejonie trójmiasta i na linii 201, wspominając o raportach TOR i UTK.


 

czwartek, 03 lipiec 2014 21:12

UTK sugeruje modernizację linii 201

Written by

Trójmiejski węzeł kolejowy zbliża się do granic swoich możliwości – dalsze zwiększanie zapotrzebowania na przewozy może zagrozić paraliżem na torach. Wobec tego, konieczna staje się modernizacja linii 201 łączącej Bydgoszcz z Gdynią – to wnioski z opublikowanego wczoraj raportu Urzędu Transportu Kolejowego.

Urząd Transportu Kolejowego przeanalizował bariery infrastrukturalne w rozwoju kolejowego transportu towarowego. Jedną z nich była ograniczona przepustowość dwóch kluczowych z punktu widzenia ruchu towarowego węzłów – trójmiejskiego i katowickiego.

W części poświęconej problemom trójmiejskiego węzła kolejowego autorzy zauważają, że dynamiczny rozwój przeładunków w portach w Gdyni i Gdańsku generuje rosnące zapotrzebowanie na przewozy towarowe. W połączeniu z coraz większym na przewozy pasażerskie, tak aglomeracyjne jak i dalekobieżne, może sprawić, że obecna przepustowość torów w regionie stanie się dalece niewystarczająca.

Pierwszym spośród rozwiązań takiego stanu rzeczy, postulowanym przez UTK jest zapewnienie alternatywnej trasy dostępu do Portu Gdynia poprzez modernizację linii 201, łączącej Gdynię z Bydgoszczą. Linia ta, obecnie jednotorowa i niezelektryfikowana, w Master Planie dla transportu kolejowego do 2030r. dedykowana została dla obsługi ruchu kolejowego.

Wnioski te pokrywają się z zawartymi w przygotowanym na zlecenie Rady Interesantów Portu Gdynia, raporcie Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Stał się on przyczynkiem do debaty, która odbyła się 11 czerwca w siedzibie Krajowej Izby Gospodarczej w Warszawie.  W jej trakcie zarówno przewoźnicy, portowcy i eksperci kolejnictwa podkreślali wagę modernizacji linii 201 dla gospodarki krajowej.

„Raport Urzędu Transportu Kolejowego to kolejne potwierdzenie faktu, że problem z przepustowością torów istnieje i staje się coraz bardziej palący” – powiedział przewodniczący zarządu Rady Interesantów Portu Gdynia, Krzysztof Szymborski. –„Modernizacja i elektryfikacja linii 201, tak aby zapewnić alternatywną trasę dojazdu do Gdyni jest konieczna, jeśli trójmiejskie porty mają się dalej rozwijać. Jednak aby do niej doszło konieczna jest współpraca PKP PLK, Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz innych podmiotów.”

PKP PLK planuje bowiem modernizację tej linii, jednak jedynie na krótkim odcinku, dedykowanym ruchowi aglomeracyjnemu. Jak argumentowali w trakcie warszawskiej debaty przedstawiciele spółki – aby uzyskać finansowanie inwestycji ze środków UE, konieczne jest podniesienie jej priorytetu w Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu, zatwierdzanym przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.


 

środa, 02 lipiec 2014 21:15

ATC Cargo członkiem RIP

Written by

26 czerwca b.r. w do członków Rady Interesantów Portu Gdynia dołączyła firma ATC Cargo – dynamicznie rozwijająca się spółka spedycyjna, od czerwca 2010 notowana na rynku New Connect na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Spółka ATC Cargo powstała w lipcu 2006 z myślą o świadczeniu usług podwykonawczych z zakresu agencji transportowych, transportu, przeładunku oraz magazynowania dla globalnych organizacji logistycznych, armatorów i innych firm w branży. Świadczy usługi z zakresu frachtu morskiego, lotniczego, transportu intermodalnego i drogowe, magazynowania oraz odpraw celnych. Spółka jest m.in. członkiem Polskiej Izby Spedycji i Logistyki i WCA Family of Logistics Networks – organizacji skupiającej blisko 1700 niezależnych firm spedycyjnych ze wszystkich zakątków świata, charakteryzujących się wysoką jakością i profesjonalizmem świadczonych usług. Spółka od dawna wspiera działania Rady Interesantów Portu na rzecz zwalczania barier administracyjnych w transporcie i handlu międzynarodowym.

Serdecznie witamy w Radzie!


 

wtorek, 01 lipiec 2014 21:20

Apel o wsparcie dla Szpitala Dziecięcego w Gdańsku

Written by

Szanowni Państwo,

Zarząd Rady Interesantów Portu Gdynia zachęca członków Rady i wszystkich zainteresowanych do fundowania cegiełek dla szpitala dziecięcego w Oliwie.