Ponowne pismo do Ministerstwa Infrastruktury, powodowane brakiem reakcji na pismo RIPG z dnia 16 lutego 2021 r. i brakiem jakichkolwiek działań, pomimo szeregu składanych deklaracji.
Pomimo:
1. deklaracji Premiera Mateusza Morawieckiego zapewniającego w trakcie pobytu na Wybrzeżu latem 2020 r. o poparciu dla budowy Drogi Czerwonej;
2. spotkania z przedstawicielem administracji rządowej – Ministrem Marcinem Horałą w lutym 2021 r.;
3. poruszania w bieżącym roku przez RIPG w dyskusjach z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury – Ministrem Grzegorzem Witkowskim i Dyrektorem Jarosławem Waszkiewiczem – kwestii konieczności przystąpienia do prac przygotowawczych związanych z budową Drogi Czerwonej;
sprawa stanęła na deklaracjach i niepopartych działaniem słowach.
Na pytania RIPG o to kto poniesie odpowiedzialność za potencjalne wyłączenie Trasy Kwiatkowskiego z eksploatacji w sytuacji stwierdzenia jej uszkodzenia w stopniu zagrażającym bezpieczeństwu, przedstawiciel Ministerstwa Infrastruktury – Jarosław Waszkiewicz – stwierdził, iż Gmina Gdynia nie ma prawa do tego aby wyłączyć Trasę Kwiatkowskiego z eksploatacji. Osoba ta unikała odpowiedzi na pytania o powody dla których Ministerstwo Infrastruktury aż w tak ostentacyjny sposób ignoruje dyspozycje Kancelarii Premiera, nie reaguje i nie podejmuje żadnych działań odsuwając od siebie jakąkolwiek odpowiedzialność za zaniechania.
Pomimo powyższej postawy, RIPG kontynuuje działania informacyjne i edukacyjne.
Niebawem ukaże się publikacja naukowa przedstawiająca sytuację drogową związaną z dostępem do Portu Gdynia oraz sygnalizującą potencjalne konsekwencje braku dalszych działań przez decydentów. Publikacja ta będzie dodatkowo wsparta opracowaniem graficznym, wizualizacją mającą na celu trafienie do świadomości osób decyzyjnych.