W poniedziałek Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju ogłosiło mianowanie nowego wiceministra odpowiedzialnego za kolejnictwo. Został nim Sławomir Żałobka – absolwent Wydziału Prawa i Administracji UW, z doświadczeniem z MinFin, MinEdu, KPRM. Był również członkiem Rady Zamówień Publicznych.

Liczne portale internetowe informują o zwiększającym się udziale kolei w obsłudze terminali kontenerowych. W tekście wspomniano o GCT, gdzie udział kolei znacząco wzrósł, oraz BCT, gdzie ten współczynnik od lat utrzymuje się na wysokim poziomie.

Portal GospodarkaMorska.pl informuje o uchwale Sejmu RP z okazji 95 rocznicy zaślubin Polski z morzem.

We wtorek portal WNP.pl opublikował wypowiedź Jakuba Karnowskiego, prezesa PKP SA, który zapowiadał, że 2015 rok będzie przede wszystkim rokiem inwestycji w infrastrukturę służącą przewozom towarowym. Wspomniał również o wpływie niskiej prędkości składów towarowych na polskich torach na konkurencyjność tej branży transportu.

Ten sam portal opublikował wypowiedź prof. Jany Pieregud z SGH, który uważa że Polska nie wykorzystuje potencjału, wynikającego z dobrego położenia geograficznego. Zdaniem profesora, jednym z celów polityki zagranicznej naszego państwa powinna być walka o ładunki tranzytowe.

W środę portal WNP.pl poinformował, że rok 2014 przyniósł ponad 7-procentowy wzrost przewozów kontenerowych. Z Azji do Europy przewieziono 15,4mln TEU, w odwrotnym kierunku 7mln.

Portal RynekInfrastruktury.pl informuje o rekordowych wynikach portu w Hamburgu. W 2014r. przeładowano tam 145,7 mln ton – to najlepszy wynik w historii portu. Przeładunki kontenerowe wyniosły 9,7 mln TEU.

Czwartkowe wydanie magazynu “Forum Gospodarcze” w TVP Gdańsk poświęcone było dobrym wynikom Portu Gdynia. Gośćmi programu byli poseł Tadeusz Aziewicz i prezes Janusz Jarosiński.

W piątek Polska Gazeta Transportowa zamieściła podsumowanie roku w Porcie Gdynia.

RadioGdańsk.pl i PortalMorski.pl informują o przykrych zapachach ziązanych z przeładunkiem biomasy w Porcie Gdynia.

Portal WNP.pl informuje o raporcie KPMG dot. Sytuacji globalnej branży transportowej. Autorzy zwracają uwagę na słabsze wyniki transportu morskiego związane z nadpodażą usług i presją na obniżki cen frachtu. . Jednak rynek przewozów kontenerowych oceniony został jako najstabilniejsza gałąź przewozów morskich.