W poniedziałek ukazał się nowy numer magazynu Namiary na Morze i Handel. Znajdziemy w nim m.in zapowiedź spotkania dot. planowanych uproszczeń w odprawach celnych, rozmowę z Krzysztofem Dylem, prezesem UTK dot. wniosków płynących z raportów RIP i UTK oraz rozmowa z Krystyną Szambelańczyk z ZMPG nt. korzyści, jakie obecność portu przynosi Gdyni.

Portal RynekInfrastruktury.pl zamieścił wypowiedź Andrzeja Pawłowskiego, członka zarządu PKP PLK, która padła w trakcie Kongresu Kolejowego w Łodzi. Pan Pawłowski zapowiedział m.in. modernizację linii dostępowych do wszystkich polskich portów morskich, w tym linii 201.

Portale internetowe, w tym PortalMorski.pl i GospodarkaMorska.pl, relacjonowały Międzynarodowe Forum Gospodarcze w Gdyni oraz spotkanie “Wspólna Kaczka 2014”. W trakcie spotkania nagrody Krajowej Izby Gospodarki Morskiej. “Bursztynową Kaczką” uhonorowano Pomorską Specjalną Strefę Ekonomiczną, wyróżnienia “Bursztynowego Jajka” trafiły zaś do Stoczni Remontowa oraz członków RIP – Euroafrica oraz Loconi Intermodal. Serdecznie gratulujemy!

We wtorek PortalMorski.pl poinformował o przekazaniu na ręce Walerego Tankiewicza z ZMPG listu gratulacyjnego od Wicepremiera Piechocińskiego dla ZMPG za wkład w rozwój transportu szynowego. Ten sam portal poinformował o doskonałych wynikach przeładunkowych gdyńskich terminali. Pierwsze trzy kwartały przyniosły ponad 10% wzrost przeładunków w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Portal WNP.pl zamieścił artykuł Piotra Stefaniaka nt. kosztów ponoszonych przez przewoźników kolejowych w związku z modernizacją torów i konieczności wdrożenia mechanizmów amortyzujących.
Ten sam portal poinformował o testach składów Pendolino. W trakcie testów, w każdym z nich wykryto usterki.

W środę, liczne portale informowały o doskonałych wynikach Bałtyckiego Terminala Kontenerowego. Komentarz prezesa Szymborskiego trafił również na strony Pulsu Biznesu.

W czwartek, o doskonałych wynikach portów poinformował Dziennik Bałtycki.

Dziennik Gazeta Prawna donosił o złej sytuacji w transporcie PKP Cargo. Średnia prędkość składów tej firmy wynosi 22 km/h. Jest to spowodowane przede wszystkim rozległymi pracami remontowymi (ok. 1,5 tys. km linii kolejowych).

Magazyn Truck&Business Polska zamieścił artykuł Marka Rózckiego nt. przepisów dot. dopuszczalnego nacisku na oś dla pojazdów poruszających się po polskich drogach. W tekście wspomniano o ograniczeniu nośności na trasach prowadzących do Portu Gdynia.

Portal Forsal.pl publikuje wypowiedź Jacka Neski z PKP Cargo, dot. zbyt niskiej prędkości handlowej polskich składów towarowych.