W poniedziałek, portal WNP.pl poinformował o planach PKP Intercity dot. rozkładu jazdy pociągów Pendolino. Spółka rozważa dopisanie przystanków we Włoszczowej, Iławie i Malborku do rozkładu.Związane jest to z dofinansowaniem zakupu składów z funduszu promocji regionów.

Portal RynekInfrastruktury.pl poinformował o III etapie budowy GCT, obejmującym rozbudowę Nabrzeża Bułgarskiego i rozbudowę placów składowych i terminalu kolejowego. Prace mają potrwać do grudnia 2015 i obejmą rozbiórkę istniejących nawierzchni, budowę placów składowych oraz manewrowych, rozbudowę torów kolejowych oraz zespołu bramowego, poszerzenie drogi dojazdowej do terminalu, przebudowę sieci elektroenergetycznej, ciepłowniczej i wodno- kanalizacyjnej. Inwestycję realizowac będzie konsorcjum spółek Budimex i Ferrovial Agroman.

Wtorek portal WNP.pl informował o decyzji firmy Hapag-Lloyd, związanej z przeciążeniem portu w Rotterdamie. Dwa z sześciu statków obsługujących pętlę pomiędzy Azją a Rotterdamem skierowane zostaną do Antwerpii. Powodem są powtarzające się opóźnienia w obsłudze statków, wynikające z zamknięcia części terminala związanego z pracami modernizacyjnymi.
Ten sam portal informuje o spodziewanych spadkach stawek frachtu. Spadek był największy na liniach Azja-Europa Północna – o 114$/TEU. Według zapowiedzi przewoźników, wrzesień przyniesie jednak zwiększenie opłat.

Portal MorzaiOceany.pl publikuje rozmowę z Urszulą Kowalczyk z Instytutu Morskiego oraz Januszem Kasprowiczem z Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. Rozmowa dotyczy m.in. wagi inwestycji w infrastrukturę portową – rozmówcy portalu twierdzą, że konieczny jest ciągły rozwój, tak aby móc reagować na zmieniające się potrzeby rynku. Wspomniano również o zwiększającym się znaczeniu trójmiejskich portów i ich roli w korytarzu Bałtyk-Adriatyk, konsekwencjach wprowadzenia dyrektywy siarkowej i kierunkach rozwoju polskich portów.

Analitycy portalu Polityka Insight donieśli o deficycie polskiego handlu zagranicznego. Czerwcowy eksport wyniósł 13,3 mld Euro – czyli o 2% mniej niż w czerwcu 2013. towarzyszył temu wzrost importu o 3%. Spadek eksportu związany jest głownie ze spadkiem popytu na polskie towary na Wschodzie. Jak twierdzą analitycy portalu, tendencja ta będzie się pogłębiać, w związku z rosyjskim embargiem na produkty rolne.

W sobotę portal RynekInfrastruktury.pl opublikował artykuł nt. problemów z porozumieniem w sprawie stawek za paliwo, w związku z wprowadzeniem dyrektywy siarkowej. Problemem w negocjacjach są podstawy wyceny i upustów przy kontraktach długoterminowych.